کد مطلب:234519 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:155

مسئله هم بستری
دكتر «استاس تشاسر» مردم همه چیز را می دانند یعنی می دانند كه چگونه بخورند، چگونه بخوابند، چگونه راه بروند و چگونه كار كنند، ولی از مسایل جنسی كه مهمترین مسئله زندگی است اطلاع ندارند



[ صفحه 132]



جهل مردم نسبت به مسائل جنسی، جهل رسوا كننده ای است كه هم خود را و هم دیگران را رسوا می كند.

منشاء بی خبری مردم از مسائل جنسی، اندیشه بسیار واهی است كه به نام اخلاق به خود تلقین می كنند، مردم همه نیازهای خود را آزادانه می گویند مثلا گرسنه هستم یا تشنه هستم یا كار می خواهم و این ابزار را جایز می دانند اما در آنجا كه شهوات جنسی شان احساس نیاز می كند، لب فرو می بندند، حتی این تمنای طبیعی را انكار می كنند زیرا می خواهند بگویند ما آداب و رسوم می دانیم و اظهار این نیاز برخلاف ادب و تربیت است این است جهل مفتضح و رسوا كننده.

متاسفانه این جهل زشت مخصوص به یك دسته و طبقه نیست، بلكه جامعه با تمام سازمانش خود را مبتلا به این جهل رسوا كننده نموده است، دانشمندان، نادانان، توانگران، زنها و مردها همه در این نادانی شریكند و همه سعی می كنند این راز خود را بنام اخلاق در ضمیر خود دفن كنند.

در میان مردم عده ای بسیار كمی هستند كه به عظمت و اهمیت توافق و تفاهم میان زن و شوهر توجه می كنند، حتی عده ای كمتر از این هستند كه آثار شوم این جهل را در خانواده ها دریافته اند و تأكید دارند به این كه پریشانی و بدبختی خانواده ها را 75 درصد باید در رابطه جنسی مردها و زنها جست و جو كرد آن زن و شوهری كه چنین وظیفه مهمی را در زناشوئی



[ صفحه 133]



نشناسند محال است به خوشبختی دست یابند.

زنی كه برای شهوترانی عامیانه ی شوهرش، آلتی بی حس و حال یا بازیچه شود مسلم است از زندگی خویش راضی نخواهد شد.

مقتضیات تمدن ناقص بشری چنین ایجاب می كند كه مرد، از شخصیت جنسی خود استفاده كند و تا آنجا كه دلش می خواهد از همسر خویش لذت ببرد ولی به زنش فرصت ندهد كه از حظ همبستری بهره ای ببرد طبعا نصیب زن بر اساس این جهل در زندگی زناشوئی جز محرومیت چیز دیگری نیست ولی نباید نتیجه این محرومیت را كوچك شمرد.

در اثر نومیدی و ناكامی خانواده ها پریشان می شوند و كودكان بی گناه به قربانگاه فساد و نابودی می روند همین نومیدی است كه انحرافهای قبیح اخلاقی به وجود می آورد گذشته از همه ی اینها، ساده ترین اثری كه این محرومیت از خود به جا می گذارد بحران های شدید عصبی در زنان است.

مسئله آمادگی جنسی، امروز مسئله مقدماتی برای اعمال غرائز جنسی نیست بلكه این كار یك ضرورت فیزیولوژی كامل مانند عمل جنسی می باشد یعنی اگر مرد همسر خود را قبل از هم بستری به بازی و شوخی بگیرد نباید فكر كند كه این مقدمه هم بستری است بلكه باید قبول كند، این بازی و بوس خودش مستقلا یك ضرورت مهم حیاتی است.

آن كس كه قبل از هم بستری، با همسر خویش این روش را در پیش



[ صفحه 134]



نگیرد مانند كسی است كه اساسا به بستر همسر خود نرفته و او را از لذائذ همخوابگی محروم كرده است.

دكتر كورسال چنین می گوید:

همان طوری كه هنگام غریزه جنسی مرد نعوظ پیش می آید، در زنان هم چنین حالتی هست منتها این حالت در زنان تحت الشعاع عملیات جنسی و عاطفی و نفسانی قرار می گیرد كه اكتشافات علمی در این جریان برای اعصاب اهمیت بسزائی قائل است، زیرا جهازات عصبی و هورمونها با فعالیت طبیعی خود سبب ایجاد هیجان جنسی در وجود زن می شود با این اختلاف كه مركز این هیجانها در بدن زن ثابت نیست در گروهی از زنها اعضای تناسلی عهده دار این وظیفه ی حیاتی است و در گروه دیگری پستانها، زبان، پلك چشمها، نرمه ی گوش، لبها و دهان این كار را انجام می دهند و در میان پستانها اهمیتشان بیشتر است، زیرا دستگاه نعوظ در وجود عده ای از زنها با پستانها رابطه مستقیم دارد.

امام رضا علیه السلام در زمانی كه علم طب در آن عصر هنوز داخل جرگه علوم نشده بود و از علم نفس هم نشانی نبود، این نكات دقیق را طی تعلیمات خود بیان فرموده و با صراحت و شهامت مأمون خلیفه را به طور مستقیم و سایر مردان را غیر مستقیم به حساس ترین وظیفه زندگیشان توجه داده است.

امام علیه السلام فیزیولوژی جنسی زن را با آن جملات موجز و در عین حال از حیث لفظ و معنا كامل بیان می كند و در مورد تحریك زن در ایفای وظیفه



[ صفحه 135]



زناشوئی تأكید می فرماید.

امام علیه السلام عمل جماع را حتی در عصر فعلی خودمان هنوز بسیاری انسانها آن را جز اطفای هیجان شهوت عنوان دیگری به آن نمی دهند، با عالی ترین عناوین و شرطها و مقدمات و مقتضیات طبی و بهداشتی بیان می كنند و در میان فصلها بهترین فصول و میان ساعات شب بهترین ساعات و در مورد كیفیات مزاجی آدمی صالح ترین كیفیت ها را شرط انجام این كار بس بزرگ می دانند.

امام علیه السلام با گفتار متین و روشن خود وظایف مرد را پیش از جماع و بعد از آن بیان می فرمایند و می گویند: در طی دوران قاعدگی با زنان نزدیكی نكنید، زیرا این كار هم برای مرد ضرر دارد و هم برای زنان زیان آور است.

باز هم می فرمایند: پیش از انجام عمل مقاربت با پستانها و محلهای شهوت برانگیز زن بازی كنید و بگذارید آب او جمع شود و مزاجش برای قبول نطفه آماده و مستعد شود.

این دستور بهداشتی توأم با نكات تشریحی و فیزیولوژی، به تحریك غده های هورمونی و جهارات تناسلی زن كمك می كند و این آمادگی در تكوین كامل نطفه دخالت تام دارد.